ویدئو | سیل در بغلان افغانستان به روایت تصویر هلال احمر از ارسال اقلام امدادی به مناطق سیل‌زده افغانستان خبرداد آغاز موج جدید بارندگی و احتمال وقوع سیلاب در افغانستان از جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بار تغییرات اقلیمی بر دوش مردم غریب افغانستان هلال‌احمر افغانستان از ایران برای کمک به سیل‌زدگان بغلان درخواست کمک کرد ۵ ناشر افغانستانی در نمایشگاه سی‌وششم کتاب تهران رئیس کل موزه ملی ایران: ما باید میراث افغانستان را به درستی به جهان معرفی کنیم به بهانه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران | با چهار رمان معروف با موضوع افغانستان آشنا شوید احتمال بارندگی شدید در ۲۲ ولایت افغانستان در روز چهارشنبه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به آخرین آمار تلفات در سیل افغانستان (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکید کاظمی قمی بر اهمیت گروه تماس منطقه‌ای ثبات افغانستان دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر: سازمان‌ملل قاچاق موادمخدر از افغانستان را تهدید در نظر بگیرد گزارش سازمان ملل از سیل افغانستان | ۱۸۰ تن کشته شدند و نزدیک به ۹ هزار خانه تخریب شد امیرعبداللهیان خواستار توجه جدی سازمان ملل به وضعیت مهاجران افغانستانی شد هشدار هواشناسی افغانستان در رابطه با احتمال وقوع باد‌های شدید وزیر حج طالبان با اردوغان دیدار کرد باقری: حضور آمریکا نقش مهمی در گسترش ناامنی در افغانستان داشت + فیلم تقدیر مقام طالبان از کمک ایران به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان هرات آمادگی هلال احمر برای امدادرسانی به سیل زدگان افغانستان کاظمی قمی از آمادگی ایران برای ارسال کمک به مناطق سیل‌زده افغانستان خبرداد
سرخط خبرها

معاون استاندار سیستان: طالبان در آبان ماه آب را به سمت ایران رها می‌کنند

  • کد خبر: ۱۸۲۴۵۶
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
معاون استاندار سیستان: طالبان در آبان ماه آب را به سمت ایران رها می‌کنند
معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفته است که طالبان بند کمال‌خان را اصلاح کاری کرده‌اند و تا آبان ماه آب را به سمت ایران رها می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی‌رضا مرحمتی، معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفته است که طالبان بند کمال‌خان را اصلاح کاری کرده‌اند و آب رود هیرمند در ماه آبان سال جاری رهاسازی می‌کنند.

خبرگزاری دانشجو روز یک‌شنبه، ۱۲ شهریور به نقل از مرحمتی گزارش داده که اراده طالبان بر این است که در ماه آبان آب را رها کنند.

وی با اشاره به مذاکرات با طالبان برای رهاسازی آب رودخانه هیرمند گفته است: اراده طالبان بر این است که ماه عقرب آب را رها کنند و پاییز انشاالله خبر خوبی به مردم داده می‌شود. بند کمال‌خان هوش‌مندانه ساخته شده بود و اگر آب کمال‌خان از سطح بند بالا آمد به سمت گودزره برود. در دولت‌های قبل افغانستان مشکل را حل نکرد.

او خاطرنشان کرد: طالبان تاج بند را بالا آورده، پشت‌سر آن کانال اضافه کرده، دریچه‌های بند که خراب بود اصلاح شده است و همچنین جک‌های مخصوص آن اصلاح شده بود.

به گفته وی طالبان ۱۸ کیلومتر از رودخانه هلمند به سمت ایران را هم لایروبی کرده‌اند که این اقدامات ویژه طالبان است.

این درحالی است که طالبان تاکنون به‌گونه رسمی در این مورد چیزی نگفته‌اند. موضوع حقابه ایران از رود هیرمند در ماه‌های اخیر به موضوعی داغ میان طالبان و تهران تبدیل شده است.

در تاریخ ۲۲ مرداد سال روان وزارت خارجه طالبان زمینه بازدید هیات جمهوری اسلامی ایران از دستگاه آب شناسی دهراوودی در ولایت ارزگان افغانستان را مساعد کرد تا کارشناسان ایرانی جریان آب را مشاهده و اندازه گیری کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->